воскресенье, 27 сентября 2020 г.

Կարդում ենք Կոմիտաս


Նախագծի իրականացման ժամանակահատվածը՝ սեպտեմբերի 25-հոկտեմբերի 10
Մասնակիցներ՝ 6-8-րդ դասարանի սովորողներ, այլ ցանկացողներ...

Նպատակը՝
  • ճանաչել Կոմիտաս-բանաստեղծին, Կոմիտաս- մարդուն
  • տարածել Կոմիտաս՝ ընթերցելով և երգելով
  • հետազոտական, վերլուծական հմտություններ ձևավորել 
Ընթացքը, նախագծային գործունեության ձևեր
  • Կոմիտասի բանաստեղծությունների, հոդվածների ընթերցում, վերլուծություն
  • Կոմիտասի բանաստեղծությունների ընթերցում, տեսագրում, ձայնագրում, տարածում, հանրայնացում համացանցում
  • Խաղում ենք Կոմիտաս. Կոմիտասի բանաստեղծությունների բեմադրում-խաղ, տեսանկարահանում, փաթեթի պատրաստում 
  • Կոմիտասն ընտանիքում 

Ընթերցումներ 
6-րդ դասարան

Հետաքրքիր փաստեր Կոմիտասի մասին

1.Քո կարծիքով ինչպիսի մարդ էր Կոմիտասը, բնութագրի՛ր:
2.  Բառարանի օգնությամբ բացատրի'ր գիրուկ, կեղծանուն, հոդվածագիր, կարճահասակ, անհիշաչար, անհաճո բառերը: 

3. Ինքնուրույն հետազոտական աշխատանք՝ համացանցից գտնել հետաքրքիր պատմություններ ։ Ներկայացնել տեսագրության կամ ձայնագրության տեսքով, նշել  աղբյուրը։ 


Ճանապարհ

Բարակ ուղին սողալով,
Ոտի տակին դողալով,
Ճամփի ծայրին բուսել է
Կյանքի ծառը շողալով։

Ի՜նչ լայն սիրտ է, որ ունի
Այս ճանապարհն Անհունի․․․
Մարդու, բույսի, գազանի
Եվ թևավոր թռչունի։
1. Փորձի՛ր նկարագրել ճանապարհը:

2. Գրի՛ր ճանապարհ բառի հոմանիշները:

3. Ներկայացրո՛ւ հետաքրքիր մի դեպք, որ տեղի է ունեցել այդ ճանապարհին:

4. Ստեղծել ընթերցում-բեմադրություն, տեսանկարահանել։ 


Առակ
Կար ու չկար,
Մի մոծակ կար:
Բզզոց, Դզզոց,
Եկաւ
Նստաւ
Ճակտին վըրան.
Բացավ բերան,
Հանեց իր փուշ
Ու եկավ կուչ.
Ձայնը կտրեց,
Ինծի խաբեց.
Կըծեց, ծակեց, 
Թույնը թափեց
Նշան դրավ,
Ելավ, թռավ:
Մոծակ անկոչ,
Երկարապոչ,
Դու բան չունե՞ս, 
Դու քուն չունե՞ս
Իմ ճակատին 
Դու ի՞նչ ունես:
-Այդ  պարտքս է
Բայց ինձ լսե՝
Սազով
Նազով
Ձայն եմ տալիս,
Այնպես գալիս:
Զգուշացի՛ր 
Դու մլակից,
Որ կրծում է
Կաշու տակից: 

1. Մեկ բառով բնութագրի՛ր մոծակին:
2. Բացատրի՛ր այս տողերը՝ 
Զգուշացի՛ր 
Դու մլակից,
Որ կրծում է
Կաշու տակից:

3. Ո՞րն է ստեղծագործության ասելիքը: 

Հունձ
Ջեռավ ամառն ու ջեռավ,
Բերավ կատարն ու բերավ,
Ցայտեց ցորեն
Արտեն, ձորեն։

Ճամփաներում՝
Կյանք է եռում՝
Դաշտեն կալեր կիզվելով,
Հասկեն շարեր դիզվելով։

Երգ ու տաղով
Ոսկի սայլեր ու որան.
Հերկ ու բաղով
Պղինձ-քայլեր շորորան։

Երգ ու տաղեր՝
Ոսկի սայլեր օրորում,
Հերկ ու բաղեր՝
Պղինձ քայլեր շորորում։

1. Բացատրի՛ր բառերը՝ հունձ, կալ, հերկել, ցայտել, ջեռալ: 

2. Գրավոր ներկայացրո՛ւ բանաստեղծության բովանդակությունը: 

3. Տարվա ո՞ր եղանակն է ներկայացված, բանաստեղծությունից մեջբերումներ արա:

4. Ի՞նչն է բանաստեղծության մեջ իշխում, ձա՞յնը, գու՞յնը, թե՞ այլ բան: Հիմնավորի՛ր պատասխանդ: 

5. Ի՞նչ գույն ունի բանաստեղծությունը, ի՞նչ ձայն ունի: 

7-րդ դասարան

Դիտակ
Դու ինչեր ես տեսնում, ինչեր, ո՜վ դիտակ,
Որ մեր աչքին է աներևույթ , անգիտակ. 
Երկնի օրը քեզանով ենք կատարում, 
Երկնի խորը քեզանով ենք պատառում: 

Դարձի՛ր, դարձի՜ր, ով իմ դիտակ լուսածին,
Կյանքի, ջանքի, հուսո հնար ճարելով,
Զարթիր, զարթիր, ով իմ գիտակ հուսածին՝ 
Մտքի, հոգու, սիրո քնար լարելով:  /Կոմիտաս/

2. Բացատրի՛ր բառերը՝ դիտակ, աներևույթ, անգիտակ, պատառում, քնար, հուսածին:
3. Բացատրի՛ր վերնագիրը:
4. Գրավոր ներկայացրո՛ւ , թե ինչ է ասվում բանաստեղծության մեջ:
5. Ըստ բանաստեղծության գրի՛ր դիտակի հատկանիշները /ինչպսին լինելը/:
6. Բանաստեղծությունից դուրս գրի՛ր քեզ դուր եկած պատկերը և բացատրի՛ր:
7. Բանաստեղծության մեջ կանաչ գույնով ներկի՛ր մեկ կոչական նախադասություն:


8-րդ դասարան
Ես սիրեցի անփուշ վարդ

Ես սիրեցի անփուշ վարդ,
Տեսա ճերմակ, անփուշ վարդ,
Կրծքիս վրա դրի զարդ.
Հոտոտեցի, բույր չուներ,
Սիրտս մխաց բարդ ի բարդ:

Տեսա կարմիր փշոտ վարդ,
Ավաղ ձեռքս ծակոտեց.
Արյուն հոսի վարդնե ցարդ՝
Բույրը մտավ քիմքես ներս:

 1.Բաստեղծությունը վերնագիր չունի, վերնագրի՛ր այն:
  2. Բանաստեղծության մեջ ցույց տո՛ւր հակադրությունը:
3.Բացատրի՛ր այս տողը՝ ,,Սիրտս մխաց բարդ ի բարդ,,:
    . 4.  Դուրս գրի՛ր վարդի հատկանիշները/ինչպիսին լինելը/:
5.Քո կարծիքով ի՞նչ թեմայով գրված բանաստեղծությունը:
6.Գրավոր պատմի՛ր, թե ինչ է ասվում բանաստեղության մեջ:
7.Հորինի՛ր երկխոսություն քնարական հերոսի և վարդի միջև: 


Ստեղծագործությունների փաթեթ
  • ,,Հակաբացիլ Կոմիտաս,, ընթերցումների պատրաստում, տարածում համացանցում, 
  • Կոմիտասի բանաստեղծությունների խաղ-ընթերցումների փաթեթի պատրաստում: 
  • Այցելություն Կոմիտասի թանգրան-ինստիտուտ, նախագծի ամփոփում,  բացօթյա ընթերցումներ Կոմիտասի այգում: 
Արդյունքները հրապարակվում են կայքում և սովորողների բլոգներում: 

Комментариев нет:

Отправить комментарий